Joga dla każdego

 

Na zajęciach zwracamy szczególną uwagę na właściwą postawę i świadomość własnego ciała, szacunku dla niego, i wsłuchanie się w sygnały, które od niego otrzymujemy. Będzie czas na uważność, otwartość i gotowość do praktyki.

Wykorzystując paski, klocki i koce dostosujesz swoją praktykę do własnych możliwości, a wprowadzane warianty asan będą okazją do wykonania nawet bardzo zaawansowanych pozycji. Nie zabraknie delikatnych przejść między asanami (vinyas) i czasu na relaks po praktyce, który jest podstawą zachowania równowagi. Każde zajęcia będą okazją do przeżycia czegoś nowego na macie.

Cały program jest tak przygotowany, by każdy jego element sukcesywnie zbliżał nas do asan bardziej wymagających. Staram się też przekonać uczestników do tego, by wsłuchiwali się w swoje ciało, które daje im rozmaite sygnały i powoli pozwala zmierzać do celu. Szybkość i pęd do wykonania zaawansowanych asan prowadzą jedynie do frustracji. Jest czas i skupienie, warto się temu przyjrzeć.

Aby rozpocząć praktykę jogi nie trzeba mieć bardzo elastycznego ciała. Nie trzeba dotykać czołem kolan, czy stawać na głowie, by przyjść na zajęcia. Wystarczy wejść na salę by przekonać się, że te mity są po to, by je obalać, a chcieć znaczy móc. Wszystko zależy od Was.

Zajęcia trwają 1,5 godziny co daje nam możliwość uważnej pracy i większego skupienia na oddechu. Staram się wprowadzać proste pranajamy i wydłużać bardzo ważny relaks, często z wykorzystaniem mis tybetańskich.